Oprava autoskiel  Servis automobilových skiel

Opravy čelných skiel patria medzi najčastejšie opravy týkajúce sa motorových vozidiel. Poškodenia najčastejšie vznikajú od odstreľujúcich kamienkov spod kolies oprotiidúcich vozidiel ako aj vozidiel idúcimi pred vami. Takéto poškodenia dokážeme opraviť v prípade, ak sa nenachádzajú v tesnej blízkosti okraja skla a ak nie sú väčšie ako 2€ minca alebo ak sa nenachádzajú v zornom poli vodiča. Oprava zaberie približne 60 minút (záleží od rozsahu poškodenia) a vykonáva sa špeciálnou podtlakovou metódou, pri ktorej sa z miesta poškodenia odsaje nežiaduci vzduch a následne sa miesto nahradí živicou určenou na opravu čelných skiel. Takto opravené miesto sa ešte nechá vytvrdnúť pod UV lampou, pri ktorej táto živica zatvrdne a navráti tak sklu jeho pevnosť a tepelnú stálosť.

Nezabudnite poškodené miesto čo najskôr prelepiť čírou lepiacou páskou z vonkajšej strany, aby ste zabránili vode a nečistotám preniknúť do miesta poškodenia. Toto opatrenie zvyšuje šance na úspešnú opravu.

 

Výmena autoskiel  Výmena prasknutého skla

Vývoj v automobilovom priemysle neustále napreduje a v posledných rokoch sa posúva doslova míľovými krokmi. Výnimkou nie sú ani autosklá, ktoré sú čoraz sofistikovanejšie. Pozrime sa ale trošku do histórie. Pred niekoľkými desiatkami rokov sa ešte kalené čelné sklá montovali do gumového profilu, ktorý zaisťoval i tesniacu funkciu. V tej chvíli slúžilo sklo iba ako akási ochrana pred vetrom a nepriazňou počasia. Nemalo však žiadnu bezpečnostnú funkciu a pri náraze sa rozsypalo a posádka skončila mimo vozidla často s tragickými následkami. Postupom času, keď sa čoraz viac dbalo na bezpečnosť posádky vozidla, sa začali objavovať bezpečnostné prvky ako sú bezpečnostné pásy, deformačné zóny a neskôr i airbagy. To samozrejme viedlo k zmene konštrukcie vozidla a tým pádom bolo potrebné upraviť aj vlastnosti autoskiel. Prvým krokom vpred bolo použitie laminátového skla, ktoré sa síce rozbije, ale fólia medzi dvoma vrstvami skla dokáže udržať úlomky pohromade. Bohužiaľ laminované sklo nevyriešilo všetky problémy. Ako výborný nápad sa ukázalo nalepiť čelné sklo priamo do rámu karosérie. Tým pádom sa čelné sklo stáva výstužou karosérie, čím sa zlepšujú jazdné vlastnosti a stáva sa oporou pre vystrelené airbagy. Pri takomto type montáže autoskiel je potrebné striktne dodržiavať technologické postupy, aby sklo skutočne držalo a chránilo posádku. Ak sklo nevydrží pretlak, ktorý v kabíne auta vznikne v momente nárazu a odlepí sa od karosérie, ochranný účinok airbagov sa drasticky zníži.. Často sa pri našej práci stretávame s neodborne vymenenými sklami, kedy do vozidiel zateká alebo je narušená antikorózna ochrana či lak, v dôsledku čoho karoséria začne korodovať. Treba si preto dobre zvážiť, kde si necháte autosklo vymeniť a či Vám pár ušetrených eur skutočne stojí za to riziko.